Van Legian naar Pemuteran

21 oktober 2014 - Pemuteran, Indonesië

Excursie naar Pemuteran.

Na het ontbijt vertrekken we met een busje richting Pemuteran. Chauffeur Sugeng en gids Komang gaan ons vandaag begeleiden. Komang heeft Nederlands gestudeerd en verteld ons veel over Bali! Onderweg maken we stops om leuke dingen te zien.
Als eerste stoppen we in het commerciële apenbos. De apen komen bij je....klimmen op je hoofd en dat alles voor een paar pelpinda's. Daarna zijn we verder gegaan, even een stop om water te kopen, loom bandjes en een bal uitgedeeld, dat levert blije kindergezichten op.
Dan gaan we naar de lokale markt waar de gids ons leert afdingen....50% van het gevraagde bedrag is voldoende....We kopen sarongs en gaan verder naar een tempel in het meer. Er is zo weinig water in het meer dat de tempel niet in het water staat. Leuk om gezien te hebben.
De reis gaat verder naar de watervallen. We eten daar lekker....en dan maken we de wandeling naar de waterval door het tropische bos. Allerlei vruchten en bloemen krijgen we te zien...garnaal bloemen, koffie boon, kruidnagel, ananas en cacao.
Na deze wandeling gaan we het busje weer in om het laatste stuk van de reis te gaan maken. Onderweg is veel te zien..begrafenissen, rijstvelden, veel verkeer, auto's, busjes en brommers. Alles en iedereen lijkt op straat te leven. Kleine huisjes en hutjes en veel vuil langs de weg.
Rond 17.30 uur komen we aan in Hotel Taman Sari Bali....
Wat een verassing...hele grote bungalow met privé zwembad, 3 badkamers een lounge boven de buitenkeuken  en een lounge aan het zwembad....We weten niet wat ons overkomt. Reamon en Esmée hebben een hotelkamer met buitendouche.

De jongens zijn meteen gaan zwemmen. Rond 19.00 uur lekker gedoucht en aan het strand gegeten. Nu nog liggen de jongens in het zwembad....zometeen lekker naar bed! Morgen zien hoe het park er bij daglicht uitziet.
Weer een onvergetelijke dag met heel veel indrukken.

Groet en een dikke knuffel van ons...x

1. Fia Sterrenburg:
    21 oktober 2014
    Wat een indrukken doen jullie op. Fijn dat je dat allemaal zo kunt bijhouden, hoef je het ook niet allemaal te onthouden.
    Geniet van jullie reis. Hier komt de regen met bakken uit de hemel, stormachtig.
    En voor strakst welterusten.

groeten Fia
  2. Co en Noor van Eijkelenburg:
    21 oktober 2014
    We kijken steeds uit naar jullie berichten. Hier is he herfst!
  3. Nathalie:
    21 oktober 2014
    Wauw wat een belevenis! Veel plezier morgen.