Van Pemuteran naar Candidasa.

23 oktober 2014 - Manggis, Indonesië

Van Pemuteran naar Candidasa.

We worden met een busje en dezelfde gids Komang opgehaald in Pemuteran. Tegen 10 uur vertrekken we. De dag begint met een rit van ruim 3 uur naar het uitzicht punt op de Batur vulkaan en het Batur meer. De lava was goed te zien. De vulkaan was in 1963 voor het laatst actief geweest.
We proeven bij het uitkijkpunt een mangosteen en kopen er een paar. Heerlijk al die tropische vruchten!
Daarna gaan we verder naar de grootste tempel van Bali. De sarongs gaan aan en de tempel wordt beklommen. Leuk en mooi om gezien te hebben.
Dan gaan we verder om te lunchen, de gids is bekend en we komen in een restaurant met een schitterend uitzicht op de rijstvelden met palmbomen. Vervolgens verder over een enorm slecht bergpad richting Klungkung. Onderweg is er een lokaal voetbal team aan het trainen. We stoppen en Joost geeft een bal aan de trainer. De trainer roept de kinderen bij elkaar om een foto met Joost te maken dat was een mooi foto moment. Lex geeft alle kinderen ballonnen en we zien allemaal blije kindergezichten.
Aangekomen in Klungkung verteld een lokale gids over het dorp en het ikat weven. Het weven van een ikat doek met patroon duurt 2 weken.
Nog een klein stukje rijden en behoorlijk gaar komen we om 18.00 uur aan in het hotel. De beloofde cottages zijn niet beschikbaar en we krijgen andere luxere  kamers. Morgen kunnen we naar de cottages alleen kunnen Joost en Lex dan niet naast ons dus daar gaan we een nachtje over slapen.
Na weer lekker gegeten te hebben gaan we op tijd naar bed...

Lieve groeten uit mooi Bali.

1. Nathalie:
    23 oktober 2014
    Wat een ervaringen allemaal. Kon Joost niet even mee trainen? Veel plezier morgen x van ons allemaal!
  2. Hendrik van Kalkeren:
    23 oktober 2014
    Woef, hier ff een geluidje van Puck.
    Hij maakt het uitstekend, slaapt goed, eet goed en drinkt goed.
    Kent inmiddels ieder boompje in het Zoelense bos en speelt uitbundig met Dana, de hond van de buurtjes.
    Wel is hij altijd binnen een straal van 2 meter bij je vandaan te vinden. Over aanhankelijkheid gesproken! Hondstrouw dus.
    Lekker genieten jullie daar zeggen Henk, Thea en Puck.
  3. Nicolette:
    24 oktober 2014
    Heerlijk om te lezen dat jullie volop genieten. Wat een indrukwekkende dingen maken jullie mee. En wat een moois is er te zien. Ontzettend veel plezier en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal. Geniet!!! Veel liefs Nicolette