Fietstour Bangkok

27 mei 2019 - Bangkok, Thailand

Dag 2 start na een lekker ontbijt met het plannen van een Fiets tour met jawel Co van Kessel.

We boeken een Fiets tour gecombineerd met de longtailboat over the canal.

We nemen de local boat naar het verzamelpunt.  We kopen voor 90 Bath (=€3) kaartjes. Het is al een excursie en belevenis op zich. Bij het op- en afstappen is het opletten geblazen want dit gaat in hoog tempo met verschillende fluitsignalen.

Aangekomen bij het kantoor van Co van Kessel worden we toegewezen samen met 2 Nederlanders en 2 Amerikanen aan 2 hele aardige Thaise dames, Peckkie en Sau.

Zij begeleiden ons door allerlei steegjes en straatjes om een indruk van het leven in Bangkok te krijgen. Tijdens de route stoppen we regelmatig om foto's te maken, water te kopen en we bezoeken een tempel met een Budha beeld van 16 meter hoog. Op een gegeven moment worden de fietsen op een longtail boot geladen en worden we over het kanaal gevaren. Heerlijk de wind in de haren, want warm is het met ongeveer 34° en een hoge luchtvochtigheid.

We eten bij een lokaal restaurant, klein tentje, (met de groep van 10 zat het vol), zo klein...er was niet eens een toilet. De ligging was aan het kanaal. Ze hadden voor ons Thais gekookt. Heerlijk. Vers fruit na...en daarna weer op de fiets voor een klein stukje en daarna met de longtailboat terug!

We nemen de local boat terug naar het hotel en genieten van een heerlijke douche.

Nog even lekker eten en op stap....het Thaise uitgaansleven in. De kids blijven achter en Jos en ik houden het met een tas vol belevenissen voor gezien.

1. Carin en Vera:
    28 mei 2019
    Super leuk ziet het er uit. We horen graag de tips en tricks 😃
    Wij zijn inmiddels bij dag 4 Civitavecchia. Wat wij doen is vooral NIETS.. ook weer niet helemaal waar. We lopen veel van het voor naar achterdek om te eten te sporten te eten film te kijken te eten en naar het theater te gaan. Wat een spetterende disneyshows. We genieten samen. Op naar jullie volgende verslag. Erg leuk en bijzonder weer. 😘