Tempels Bangkok

28 mei 2019 - Bangkok, Thailand

Na een stapavond van de jongens die om 02.00 uur terug waren starten we deze dag rustig op.

Ontbijten, zwemmen en daarna met de boot naar "The Grand Palace". Dit is het paleis van de koning wat als zeer heilig wordt gezien. Schouders en benen dienen bedekt te zijn bij het betreden van het complex. Voor de mannen kopen we flodderbroeken en de dames mogen een Saron om. Het is warm en heel druk bij het paleis. Toch hebben we een goede indruk gekregen. (Zie foto's)

Tussendoor wat eten, lekker makkelijk hier, je kunt overal binnen schuiven. Het eten staat zo op tafel en voor nog geen 900 Bath (ong. €27.50) zijn de buiken weer gevuld.

Na dit paleis staat de tempel met de grootste liggende Boeddha op to do lijst, tempel de Wat Pho. Wat een groot "gouden" beeld (46 meter lang en 15 meter hoog). We wandelen nog verder rond en komen dan bij een dienst waar de Monniken met hun gebed bezig zijn. Ook weer heel bijzonder om mee te maken.

Met de boot willen we naar the flowermarket. Dat kan niet meer per boot, dan toch de Tuk Tuk, daar hadden we nog niet in gezeten. Eerst even onderhandelen en dan zoef zoef door het verkeer. Wat een kleurrijk geheel treffen we aan bij the flowermarket,  bloemen in alle soorten en maten.  De Thai is hier druk met het inpakken en klaarmaken van bloemen voor de offers. Opvallend veel gele bloemen. Die mogen op alle dagen geofferd worden legt een Thai ons uit.

Na the flowermarket splitsen we op. Reamon, Esmee en Joost gaan nog naar een verlichte tempel. (Het is hier rond 18.30-19.00 uur donker).

Jos, Diane en Lex gaan met een Tuk Tuk terug want de op maat gemaakte blouse en blazer voor Diane moest wel op tijd opgehaald worden. Gisteren besteld en vandaag opgehaald. Wauw wat gaaf.

Nog even lekker eten....We zijn net op tijd binnen bij een restaurant......en dan begint het hard te regenen  niet een paar druppels maar een lekkere plensbui en dat bij 30°, heel apart.

Nog even de koffers pakken, om 5.00 uur loopt de wekker af om op tijd naar het vliegveld te vertrekken op weg naar Chiang Mai.

Kortom tot nu al veel belevenissen mee in de koffer!

1. Jeannette:
    28 mei 2019
    Wat een gave trip weer!Lekker genieten nog met zijn allen.
  2. Rik:
    28 mei 2019
    Ziet er leuk uit, vooral de neven in die broeken.....😂 Veel plezier👍
  3. Nathalie:
    28 mei 2019
    Wat een leuke kleding 🤣🤣 veel
    plezier 😘