Op naar de jungle

4 juni 2019 - Tambon Khlong Sok, Thailand

Om 10.00 uur beginnen we aan de reis naar de jungle. Boot, Tuk Tuk scooter en een luxe taxi bus. Via wat binnendoor wegen komen we uit op de snelweg van Bangkok naar Maleisie, wegnummer 4. Dat is toch wel heel anders als wij gewend zijn. In Thailand wordt er sowieso links gereden met een maximum snelheid van 90 km per uur met regelmatig verkeerslichten.   Langs de weg staan huizen, winkels en benzinestations. In de taxibus krijgen we uitleg over de jungle. Veel deet gebruiken en nog even drinken en snacks inkopen en geld opnemen want in Khao Sok hebben ze weinig, wordt ons verteld 🤔.

De beelden onderweg worden steeds mooier, veel verschillende kleuren groen, heuvels en bij aankomst ook al apen. We krijgen 3 houten hutjes naast elkaar. Een bed, een douche (iets warm water) een klamboe en 2 ventilatoren, daar moeten we het de komende dagen mee doen. Geen luxe dus! We verkennen de omgeving met de fiets. Het is prachtig, veel palmbomen en "rubber"bomen. We zien apen, allerlei insecten en mooie bloemen. Als het donker is begint het te onweren en regenen, samen met heel veel dierengeluiden een aangename herrie.

1. Pa en ma:
    4 juni 2019
    Dat is even afkicken na al die luxe! !Geniet maar van alle mooie natuur en natuurlijk van de apen. Slaap lekker.