Het einde is in zicht van een schitterende vakantie in Thailand!

10 juni 2019 - Koh Samui, Thailand

Echt waar, dit is de laatste dag. We checken als we wakker zijn in voor de vlucht KL0876. De vlucht van Koh Samui naar Bangkok kunnen we niet inchecken. En dan komen we erachter dat we 3 departure kaarten missen. Oeps (deze heb je nodig om Thailand te verlaten). We zoeken op internet en lezen dat je deze op de luchthaven opnieuw kunt invullen. We zijn er niet helemaal gerust op en besluiten om naar de airport te gaan om dit te regelen. Het is 16 km, ongeveer een half uur rijden, dus te overzien. We lopen naar de doorgaande weg en nemen een taximeter maar maken een prijsafspraak (350 Bath). De meter is ook afgedekt 🤔. We vragen bij Bangkok Airways of we voor de binnenlandse vlucht in kunnen checken. Dit kan pas de dag van vertrek, de vlucht is wel geconformeerd. Op onze vraag over de departurekaarten zegt de vriendelijke dame dat we ons geen zorgen hoeven te maken en ze verwijst ons naar de informatie balie. Ook daar horen we, geen zorgen en we worden verwezen naar een andere balie waar we de kaarten krijgen. Dat lijkt goed te komen🌝. De taximeter chauffeur heeft op ons gewacht en brengt ons terug.

Het is behoorlijk warm en daarom nemen we het er nog even van in het zwembad. Rond 13.00 uur lopen we het resort uit op zoek naar een Thai massage. Die hebben we al snel gevonden. We onderhandelen over de prijs en in no-time arriveren er extra masseuses op scooters om 5 personen te gaan pijnigen (Jos haakt af, hij wil het spierpijn risico niet nemen). We krijgen een zachte relax massage. Hoe een echte moet voelen willen wij niet weten dit was pittig genoeg maar wel lekker. Na de massage eten we bij dezelfde local van gisterenavond.

Dan weer even afkoelen in het zwembad tot het eind van de middag.

Om 18.00 uur brengt de taxi ons naar Bophut, een klein plaatsje met veel visrestaurantjes, souvenir winkeltjes en markten. We kopen nog wat souvenirs en dan komt er toch echt een eind aan onze geweldige vakantie waarin we veel gezien, beleefd en genoten hebben. Het was super.

Morgen vroeg uit bed, om 6.00 uur worden we opgehaald. Morgenavond 18.40 uur hopen we met de KL076 weer terug in Nederland aan te komen.

1. Jeannette:
    10 juni 2019
    Wat een geweldige vakantie was dit weer!Goeie reis terug!😘
  2. Rik:
    10 juni 2019