Longtail boat

3 juni 2019 - Ao Nang, Thailand

Vandaag staat een trip met de longtailboat gepland.  Dit hebben we eergisteren geregeld bij een local. Om 9.00 arriveren we bij het restaurant. Ze zijn druk in de keuken om voor onze lunch te zorgen (gebakken rijst met kip en ei). De longtailboat is er nog niet. Rond 9.30 uur arriveerd hij en vertrekken we.

Wat is het hier mooi!!!, lijkt bijna niet echt.

De 1e stop is in een klein baaitje waar na een kleine klimpartij een mooi uitzicht is. Daarna is het tijd om de snorkel tevoorschijn te halen. Er zijn mooie vissen te zien maar volgens de gids wordt het nog veel mooier. Na een uurtje varen we verder. We komen op een wit strand met blauwe zee. Een bounty eiland van de reclame is er niets bij. We genieten, maken foto's, snorkelen, wandelen. En dan......blijkt Joost zijn zonnebril verdwenen. Hij had deze onder zijn hoed weggelegd. Er is een groep Chinezen waarvan er 1 een 🕶 op heeft die verdacht veel op die van Joost lijkt. De mannen lopen naar de groep en vragen of zij een 🕶 hebben gezien omdat wij er een kwijt zijn. De groep haalt bij 1 Chinees de 🕶 van zijn hoofd en geeft die aan Joost terug. Eind goed al goed.

Daarna lunchen we op het strand (gebakken rijst met een gebakken ei uit een bakje 😂).

We varen verder om te snorkelen. Wat een verschillende soorten vissen in allerlei mooie kleuren zijn er te zien. Een aantal komt af op het zien van een plastic flesje waar brood in zit. Na een uurtje gaan we naar een andere snorkelplek on nemo op te sporen. En dat lukt, nemo wordt gespot en ook nog een haai. Dan varen we naar een strand omdat Jos last krijgt van het schommelen we drinken wat en gaan dan terug naar het resort.

Zie de foto's om een beeld van deze fantastische plek te krijgen.

Morgen om 10 uur worden we met de boot en taxibus vervoerd naar Khao Sok. Daar gaan we de jungle in, zonder airco 🤔(dat wordt afzien). Het is iedere dag, ongeveer 35° met een hoge luchtvochtigheid en vaak in de avond een bui. Als het regenseizoen voor ons niet gekker wordt gaan wij niet klagen😉

1. Nathalie:
    3 juni 2019
    Wow een prachtige omgeving!
  2. Carin en Vera:
    Super super mooi. Lijkt wel echt genieten 😍
  3. Pa en ma:
    3 juni 2019
    Gelukkig dat Joost zijn zonnebril weer heeft, jammer dat Jos weer last heeft van het schommelen ! Wat een prachtig land. Een sprookje. ×××××