Khao Sok National Park

6 juni 2019 - Tambon Khlong Sok, Thailand

De paden op, de lanen in dat was het doel voor vandaag. We gaan een hele dag het tropisch regenwoud in.

Wat een diversiteit aan groen, insecten, kleine dieren en apen. Onze gids laat ons van alles zien en verteld over het leven hier. Van een breed pad gaan we de jungle in over smalle modderige paadjes. We stoppen bij een waterval en op een mooi uitzichtpunt om te lunchen (van het resort hebben we rijst in bladeren gewikkeld en kip gebakken met peper meegekregen) en als je trek hebt smaakt alles prima, zo ook de koude rijst. Tijdens het eten begint het heel hard te regenen, maar gelukkig is het weer droog als we verder gaan wandelen. De gids laat ons onderweg water uit bamboe drinken en maakt bamboe bekers voor ons. We komen uit bij de rivier waar we kunnen zwemmen. Reamon gaat de rivier in om af te koelen, wij blijven op het droge.

De gids is druk met het maken van een vuurtje om water (in een bamboe stok) te koken voor thee of koffie. Als het water kookt begint het ontzettend hard te regenen. De regencapes komen uit de tas en we besluiten niet nog dieper de jungle in te gaan. We lopen terug en komen uiteindelijk kletsnat bij de ingang van het National Park. Ondanks dat was het een geweldige belevenis en hebben we er weer veel mooie plaatjes bij.

1. Pa en ma:
    6 juni 2019
    Dat hoort er ook bij in de vakantie een nat pak! !. Wel genoten denk ik.Wat een prachtige foto's. Welterusten. Kusjes.
  2. Ma (oma):
    6 juni 2019
    Prachtige foto's wat een belevenis. Gr