Kanoën en workshop Thais koken

5 juni 2019 - Tambon Khlong Sok, Thailand

Na het ontbijt maken we de plannen voor vandaag en morgen concreet. We beginnen met een kano tocht. Nee, niet zelf kanoën maar met z'n 2en erin en een Thai mee die ons stroomafwaarts begeleid. Tijdens de tocht laten ze ons diverse dieren zien. Een kikker, een slang en mooie vissen. Halverwege is er een koffiestop. Er wordt bamboe gekapt, daar gaat water in en een vuurtje gestookt. Als het water kookt, wordt erin een bamboe beker koffie of thee van gemaakt. We kanoen verder en zijn na ongeveer 2 uur weer terug bij ons verblijf.

Voor de avond hebben we een workshop Thais koken gereserveerd. We worden opgehaald door de eigenares hiervan. Met Jos en Joost in de bak van de pickup rijden we het achterland in. Bij aankomst worden we opgevangen door de eigenaar. Hij neemt ons mee de tuin in om alle ingrediënten voor de maaltijd bij elkaar te zoeken. Daarna is het snijden (groenten en ananas) geblazen. We krijgen instructie

bij het wokken van de verschillende gerechten. Ondertussen wordt de rijst in bladeren gerold en ook in een bamboe steel en water gekookt.

Wat een geweldige ervaring en superlekker eten!

We worden door de eigenaar weer teruggebracht met een weer een mooie ervaring rijker!

1. Jeannette:
    5 juni 2019
    Nou Diane,jij hebt genoeg koks in huis dalijk!😜
  2. Carin en Vera:
    5 juni 2019
    Ik ben benieuwd met kerst Wendy!